isabeldetemple

Blue

en tillbakablick, på livet som fanns här. i det lilla rummet.

Kategori: Allmänt

så sitter man där igen i den lilla sängen, vid huset i skogen
och plötsligt har rummet fyllts med mig igen.
dock är allt i påsar, kartonger och lådor.
redo att fly, till staden.
för här kan jag inte stanna, här har allt blivit för litet.
hittade en gammal converse sko kartong. där i låg en gång mina första c skor.
de var gröna och min vän hade likadana.
där i låg vårat liv, de vi en gång delade. för flera år sedan.
läste breven, luktade på nallen och iaktog fotografierna.
det var längesedan.
vi gjorde varandra så illa, men ändå trots allt.
var du min stora kärlek. den man förlorade sig i och
tog sig ur. med krossade hjärtan.
vi var så små, så oskyldiga och kära.
det var en lång lång tid sedan, och vi har vuxit sedan dess.
de vi var då, de finns inte kvar.
bara någonstans långt inne i hjärtat.
bland allt annat som kom emellan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: