isabeldetemple

Blue

från lägenheten nära skogen, från golvet, från hjärtat.

Kategori: Allmänt

sitter på mitt skitiga snart helt tomma golv
broder daniels röst ekar i mitt huvud "oh this town kills you when you are young"
och jag undrar vart jag kommer hamna i morgon
vad är nästa steg, vad är nästa tanke och nästa dröm
snart stänger jag dörren till detta hem förevigt
och nästa steg vet jag inte.
det skrämmer mig inte längre, botten.
den har jag kysst så många gånger
denna gång får det leda vart det vill
jag kastar mig rakt ut, från detta till hela världen.
jag sluter ögonen och ber, snälla låt mig inte ruttna här.
låt mig komma härifrån innan dimman blivit allt för tjock
och låt din gitarr alltid spela till dina sånger. dina texter
låt din vilsna själ finna ro
och låt natten vara vackrast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: