isabeldetemple

Blue

han och jag.

Kategori: Allmänt

jag minns denna kväll så väl.
då vi tog det kortet. det kortet som är ett av tiotal.
för alla blev suddiga. för våran berusning. av vinet
vi dansade i min lilla lägenhet, den vid skogen. dansade och skrattade.
och vi försökte ta oss ifrån den skitiga lilla staden, till den stora.
till de andra. till äventyr. till något.
men vi kom aldrig därifrån. inte den kvällen. och inte den natten.
men det gjorde inget för mig. för som så många gånger förr.
var vi det enda jag behövde, för att göra den lilla staden till vår stora.
vi som lovar med lillfingret
vi som skrattar högst
vi som lever för stunden
han och jag. och alla andra.
men det är just han, min bästa vän.
som är så speciell, för mig. och mitt hjärta.
vi två. han och jag. så länge vi vill. så länge vi kan.
i vått och torrt och allt där emellan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: