isabeldetemple

Blue

December.

Kategori: Allmänt

Äter cashewnötter på mitt tangentbord. Ligger på mage i mitt gamla rum, i en säng. Kanske den 6e sängen jag äger. Kanske är det mer. Denna är orörd.
Min mobil viberar ofta.
Blir varm. Jag har hört hans röst.
Varm och trygg. Väl talande.
Funderar mycket. Ändrar och gör om i huvudet, fast allt redan är bestämt.
Andas tyngre än vanligt vissa nätter.
Skrattar åt smsen från honom.
Dricker vin med mina fina vänner. Vi fyra som bodde ihop i Oslo.
Blir full och skrattar på min väns golv i Örebro.
Skakar hand med det förflutna och känner mig god.
Går långt ut i skogen med min hund för att andas.
Lyssnar på nya spellistor.
Målar, skriver och gör om.
Färgar håret ljusare och ändrar nagellack varje dag.
Träffar gamla vänner och kärlekar.
Knyter starkare band och släpper andra.
Glömmer bort att mitt plan snart lyfter.
Skypar och pratar minnen.
Börjar om varje dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: